Tot mai popular pe TikTok, „Jocul cu eșarfa” reprezintă un pericol pentru adolescenți, după cum remarcă și presa din Statele Unite.
Această provocare a dus la moartea mai multor tineri, care au sfârșit sufocați.
Ultima victimă a provocării „Jocul cu eșarfa” este o tânără de 16 ani din Franța.
Christy Sibali Dominique Gloire Gassaille s-a născut în RD Congo și a emigrat în Franța alături de părinți. Ea ar fi decedat acasă încercând să dea curs provocării „Jocul cu eșarfa”, de pe TikTok.
Provocarea, una extrem de periculoasă, constă în fixarea unei eșarfe în jurul gâtului și strângerea ei cât mai tare, până când intervine starea de leșin. Totul, în numele unei faime pe Internet, în lumea virtuală.
„Scarf game” amintește de provocarea „Blackout”, la fel de răspândită pe rețelele de socializare. În esență, e vorba despre blocarea fluxului de oxigen către creier, o sufocare intenționată care poate provoca răni grave, convulii și chiar moarte, în final.
Gassaille a fost înmormântată în data de 7 iunie, la Cimitirul Fleury-les-Aubrais, lângă casa familiei, din Comandans.
Moartea ei urmează același tipar ca în „Blackout”. Vorbim despre provocări extrem de periculoase, dar în același timp tot mai „populare” pe TikTok.
În ianuarie, în Argentina, Milagros Soto, de numai 12 ani, a murit sufocându-se cu un laț improvizat. „Cascadoria” pe care ea credea că o stăpânește a fost înregistrată pe cameră, pentru a câștiga popularitate în social media.
„Cred că cineva a încurajat-o să facă această provocare. A suferit mult din cauza agresivității colegilor de la școală”, a povestit mătușa micuței.
„Susținem familia îndoliată, în acest moment teribil. Milagros a fost o elevă grozavă, prietenă bună și amabilă”, a reacționat conducerea școlii.
Mai înainte cu doar câteva luni, în vara trecută, Leon Brown (14 ani) și Archie Battersbee (12 ani), doi adolescenți din Marea Britanie, s-au stins tot din cauza acestei provocări răspândite în toată lumea.
În America, gigantul TikTok a fost dat în judecată după ce două fete din California s-ar fi spânzurat dând curs provocării „Blackout” viralizate pe această rețea de socializare.
„TikTok a investit miliarde de dolari pentru a-și proiecta și dezvolta intenționat produsul, care încurajează, permite și transmite conținut adolescenților și copiilor despre care inculpatul știe că este problematic și extrem de dăunător sănătății mintale a utilizatorilor săi minori”, se arată în proces.
Ultima căutare pe TikTok pentru „Scarf game”, notează New York Post, a relevat următorul mesaj: „Nu s-au găsit rezultate”.
„Această frază poate fi asociată cu un comportament sau conținut care încalcă regulile noastre. Promovarea unei experiențe sigure și pozitive este prioritatea principală a TikTok. Pentru mai multe informații, vă invităm să consultați Regulile comunității noastre”, mai scria pe pagină.
Compania TikTok a transmis, prin avocați, că nu are nicio responsabilitate în cazurile prezentate. Ei susțin că utilizatorii TikTok sunt încurajați să semnaleze pe oricine descoperă că dă curs unei astfel de provocări făcând clic pe butonul „raportează”.